• SVE VIJESTI

Prvi eCall poziv u Crnoj Gori - na putevima i dalje previše šklopocija

Foto: eCall servis

Od 1.marta u Crnoj Gori je aktivan eCall servis koji imaju automobili proizvedeni za tržište EU od 2017. godine. Servis automatski ili ručno na zahtjev vozača, šalje signal da je došlo do saobraćajne nesreće.

Ovih dana Operativno komunikacioni centar 112 Direktorata za zaštitu i spašavanje u Baru primio je prvi eCall poziv sa lokacije Radanovići-Kovačko Polje, teritorija opštine Kotor. - saopšteno je iz MUP-a.

Kako su objasnili u saopštenju, u trenutku primanja poziva, pozivalac nije ni znao da je izvršena automatska aktivacija servisa i dodali da je OKC 112 odmah obavjestio OB Kotor čiji su službenici izlaskom na lice mjesta potvrdili da se udes dogodio na označenoj lokaciji a na koju je upućena i ekipa Hitne pomoći.

Da je servis dobar sigurno će se potvrditi u budućnosti, ali postoji jedan daleko veći problem za koji se rješenje ni ne nazire a to je starost voznog parka u Crnoj Gori. Naime, našim putevima i dalje "kotrlja" hiljade šklopocija starih i više od 20, čak i 30 godina koje se voze isključivo zato što nas na to prisiljava životni standard. 

Čak i kad se kupuju "nova" kola, ona su i dalje uglavnom izraubovana i potrošena na cestama drugih zemalja, tako da ćemo sa ovakvim voznim parkom, uprkos uvođenju ovakvih sistema, i dalje imati jako puno tempiranih bombi na putevima kojima ni jedan automatski ili ručni sistem ništa ne znači.


Коментари

SHN STAV

PREVODILAC

ARHIVA

Прикажи више

PRATITE SHN