• SVE VIJESTI

Ko će koga - međusobne prevare turista i izdavača, tihi rat o kome se ćuti

Foto: Hercegnovska svaštara / screenshot YouTube Svaštara TV

Nakon duge pauze, iako i dalje neizvjesna, sezona 2021 uveliko traje. Putovanja su počela, izdavači su spremni, turisti u potrazi za smještajem, i sve zvuči jednostavno, ali, da li je tako.

Gostima je na raspolaganju velik i raznolik izbor privatnog smještaja i raspon cijena, ali - tu počinje borba.

Vlasnica nekoliko apartmana u Herceg Novom, koja je pristala na razgovor uz uslov da joj ne pominjemo ime, za Svaštaru kaže da je smještaj kojim raspolaže već solidno popunjen, ali da još uvijek nije sve sigurno.

"Na stranu to što niko ne zna šta će se desiti do kraja sezone zbog korone, na to ne možemo uticati, problem je u tome što smo se i ja a i svako koga poznajem susreli sa prevarama i "ispalama" bukvalno na dan dolaska bez ikakve prethodne najave otkazivanja i što se ponavlja iz godine u godinu."

Naša sagovornica kao primjer navodi posljednji slučaj kada ju je gost iz Srbije prevario bukvalno par sati prije dolaska.

"Sve dogovoreno, taj dan zovem ujutro, javlja se da je u putu, oko jedan popodne opet zovem, kaže da je, navodno, ušao u Crnu Goru. Kada sam ga ponovo nazvala oko četiri popodne, telefon je bio isključen i više se uopšte nije javljao. Krajnji bezobrazluk. Ja nisam ni propala ni izgubila, naprotiv, već sutradan došli su novi gosti, ali stvarno ne razumijem čemu takav bezobrazluk i neljudskost. Nazovi, otkaži, predomisli se, reci našao sam drugo, i nema problema, ali ne budi smeće od čovjeka."

Ona ističe da se po jednom ili više izolovanih neugodnosti, naravno, ne mogu trpati svi u isti koš.

"Samo par sedmica prije imala sam dvije ture zaista predivnih gostiju kakvi se samo poželjeti mogu, baš kao i nakon ovog bezobrazluka, zato nikako ne smijemo suditi knjigu prema koricama."

Da su navodi naše sagovornice tačni, moguće je lako provjeriti i uvjeriti se u istinitost makar letimičnim ptrelaskom po društvenim mrežama.

Prema komentarima i objavama, po nama, iznenađujuće velikog broja izdavača privatnog smještaja, ovakve "ispale" na dan dolaska su veoma česte. Metoda je u pravilu ista - javljaju se redovno i potvrđuju rezervaciju, tvrde da je sve dogovoreno, sve do par sati prije dolaska kada dolazi do potpunog prekida svakog kontakta i javljanja.

Pored "minut do podne" otkazivanja, jedan dio turista dođe i nakon svih predočenih podataka, slika, lokacije i slično, utvrdi da im se smještaj "ne sviđa" pa odu dalje. Postoje i oni koji se, prema navodima izdavalaca, cjenkaju oko cijene kao na pijaci i, na neki način, ucjenjuju izdavače da će, ako ne koriguje cijenu, otići dalje.

Sagovornica našeg news bloga, na naše pitanje postoji li rješenje za to, smatra da ga nema i objašnjava:

"Nažalost, ja ne vidim rješenje i stvarno ne znam kako se boriti protiv ljudskog bezobrazluka. Možda jedino na neki način, putem društvenih mreža, takve stavljati na svojevrsni "stub srama" nebi li se kada to vide, dozvali pameti. Ja razumijem da svi žele da prođu povoljnije, sa druge strane, mi živimo od izdavanja i bavljenja turizmom i svaki popunjeni dan nam mnogo znači ali sve je stvar ljudskog nastupa i dogovora. Ako ti ne odgovara, javi, otkaži i OK, idemo dalje. Stvarno ne vidim baš nikakvog razloga takvom bezobrazluku da se ne jave i otkažu na vrijeme." - kaže naša sagovornica.

Kako svaka "bitka" ima dvije strane, iako je najveći broj privatnih izdavača profesionalan i korektan, postoje i oni zbog kojih turistima ljetovanje može prisjesti, a što, s razlogom, ljuti i same izdavače.

Ponovo smo se okrenuli društvenim mrežama i ovog puta posvetili potrazi za takvima i - ima ih.

Prema navodima turista koje su pratile priložene fotografije, screenshotovi i slični dokazi, turistima su se po internetu lažno prikazivale fotografije novih, lux-opremljenih, prosto neodoljivih apartmana, a kada bi došli, prizor bi bio potpuno drugačiji. Prastari, trošni namještaj, nered, prljavština, nepovoljnija lokacija i što je najvažnije - nova, visočija cijena od dogovorene, najčešće su prevare kojima izdavači pokušavaju da prevare i "namame" turiste.

Ipak, rijetkima to uspijeva jer, u tom slučaju, turisti uglavnom pobjegnu glavom bez obzira.

Naša sagovornica ovo komentariše kao podjednako težak bezobrazluk poput "naprasnih otkazivača", čak i za nijansu gore.

"Takvi kvare posao i odbijaju goste od Crne Gore. Jako je loše kada se, na primjer, neko ko dolazi prvi put, susretne sa ovakvom neugodnošću. Zamislite onda kakav utisak ti ljudi ponesu. Bruka."

Ona smatra da čak i registracija smještaja teško može doprinijeti otklanjanju ovakvih prevara.

"Bili vi registrovani izdavač ili ne, ako ne znate da se bavite turizmom, džaba vam sve zvjezdice, registri... Nije stvar samo u registraciji, stvar je i u edukaciji. Ne možete gosta posmatrati kao robu koja će doći, ostaviti pare i otići, što mnogi, nažalost, žele. Gostu morate nešto ponuditi za taj novac koji vam ostavlja, naravno, na nivou koliko god je to moguće. To je takav posao da morate biti korektni i ne smijete prodavati lažnu informaciju. Na kraju krajeva, osim što odbijaju goste, najvišu štetu takvi izdavači čine samim sebi, ali i nama ostalima donose lošu reklamu."

Ostaje i dalje otvoreno pitanje kako se boriti protiv ovakvih pojava za koje, kako se trenutno čini, nema efikasnog rješenja. Rizik je i ovdje, kao i u svakom poslu, prisutan. Nesavjesni će i dalje pokazivati svoje bezobrazno lice i "ispaljivati" izdavače u zadnji čas iz nekog svog neljudskog i nekorektnog razloga, dok će sa druge strane, pojedini izdavači i dalje brukati i sebe i druge varajući i lažno se predstavljajući.

Izvjesno je, nažalost, da će ovaj tihi rat i dalje trajati a da će rješenja kako da se izbore i osiguraju, svaka strana morati pronalaziti pojedinačno mada se vrlo lako jedan dio ovih "bitaka" može zaustaviti samo većom dozom poštovanja, profesionalizma, tolerancije i lijepog ponašanja.

Nekorektnih i nepoštenih će uvijek biti i sa jedne i sa druge strane, ali zašto ih onda ne svesti na minimum, jer moguće je.

Коментари

PROMO

SHN STAV

PREVODILAC

ARHIVA

Прикажи више

PRATITE SHN