Foto: Hercegnovska svaštara |
Ali, situacija "propusta" koja je, kako bi se iz ovog moglo zaključiti, dogorjela do nokata, traje već dugi niz godina i više se ne može gurati pod tepih. Ona uopšte nije rezultat novonastalih okolnosti poput kovida jer, kako rekosmo, godinama unazad tinja prećutni mali "rat" pacijenata sa jedne i osoblja Doma zdravlja sa druge strane.
Dobrim dijelom ulje na vatru dolila je tzv. reforma zdravstva. Uvođenje zakazivanja koje redovno izaziva haos, kompjuterski sistem kojim su nezadovoljni bukvalno svi i koji je, umjesto da uprosti, zagorčao život i ljekarima i pacijentima, 15-minutni pregledi od kojih ljekar 10 minuta kuca po tastaturi... samo su neki od "reformi" sa državnog nivoa koji su dodatno rasplamsali sukob pacijenata i osoblja DZ-a i koji bi, samo donekle, mogli biti olakšavajuća okolnost za kadar DZ-a, sa naglaskom na "samo donekle" jer je, sa druge strane, taj isti kadar dosta i sam kriv - počev od tehničara sve do čelnih ljudi ustanove, naravno - čast nizu sjajnih izuzetaka..
Razumljivo je nezadovoljstvo i nervoza uslovima rada i tzv. reformom koja svakim svojim potezom samo pogoršava situaciju, ali, ogroman broj građana tome nije kriv, nije došao u Dom zdravlja radi "lijepih kolača" ili ćaskanja i tu je jedino da bi riješio zdravstveni problem. Stoga pacijentu koji dođe u Dom zdravlja, i koji je ionako sa razlogom nervozan, zaista nije potrebna (najblaže rečeno) drskost šalter-sestre, "divljanje" doktora, ponašanje kao da je pacijent namjerno došao da bi ih nervirao, često totalni raspad sistema i neorganizacija, ne javljanje na telefone i drskost sa one strane žice kada se neko nekim čudom javi... Trebamo li napomenuti svako malo promjenu izabranog doktora i "dodjeljivanje" onog kojeg nećete jer "tako mora" zato što je vaš na specijalizaciji ili je naprasno premješten, ili da podsjetimo na naručivanje terapije telefonom a kada dođete po nju ona je pogrešna, itd, itd...
Istini za volju, nepobitna činjenica jeste da ni građani nisu cvjećke, naprotiv, znatan dio zna biti vrlo nedokazan, drzak, nerazuman često mnogo više nego što bi i bilo potrebno i to stoji baš kao i činjenica da ni sav kadar Doma zdravlja nije "kukolj u žitu" - štaviše, znatan je udio profesionalnog, susretljivog i ljubaznog kadra, ali je isto tako činjenica da je čitav kadar Doma zdravlja, takav kakav je, tu gdje je i da svi moraju, jer to je njihov posao, imati i strpljenja, i volje i profesionalizma uprkos svim ispadima, nezgodnim naravima, nervozama pacijenata i problemima sa kojima rade pogotovo zato što je to medicinska ustanova u koju se mora doći a ne neka prodavnica ili kafana u koju se uopšte ne mora ući.
I batalimo prazne priče o, kako je još navedeno u saopštenju, "radu na uspostavljanju odgovarajućeg nivoa discipline zaposlenih". O čemu to pričamo? Dom zdravlja nije predškolska ustanova da bi se njegovi kadrovi sada trenirali i učili disciplini. Ako je do sad nisu naučili i pokupili od kuće džaba im 100 diploma. Za njih sve je era "disciplinovanja" davno prošlo vrijeme. Isto tako prazna priča je i "žaljenje" Zaštitniku prava pacijenata i Upravi ustanove koja će, kako se još tvrdi u predmetnom saopštenju, najpažljivije razmotriti pritužbe što neodoljivo podsjeća na čuvenu izreku "Vrana vrani oči ne vadi" jer, budimo realni, jedan kolega protiv drugog sigurno neće dok žestoko ne dogori.
I "dijagnoza" je onda sasvim jednostavna - kada pomiješate sve to, i pritom sve to traje svakodnevno, godinama, mnogo prije kovida, onda nije ni čudo da sve češće dolazi do "kratkog spoja" i sukoba i da nema vajdi od žalbi koje, ako pacijent i uloži trud i vrijeme, budu po onoj "lipši magare do zelene trave". To je jednostavno neminovno. Pritom, krivica države i tzv. reformi ima znatnog ali ipak samo djelimičnog udjela - krivce za probleme najprije treba potražiti u samoj zgradi na adresi Nikole Ljubibratića 1 i to počev od vrha.
Autor: Hercegnovska svaštara
Коментари
Постави коментар