• SVE VIJESTI

Akcija "Stop inflaciji" promašaj? - Građani nezadovoljni, neophodni bolji popusti i veći izbor proizvoda


Za razliku od ocjene ministra ekonomskog razvoja u tehničkom mandatu Gorana Đurovića da je Vlada akcijom "Stop inflaciji" pogodila metu, u Centru za zaštitu potrošača imaju posve drugačiji stav.

Direktorica Centra za zaštitu potrošača (CEZAP) Olga Nikčević u izjavi za Dnevno.me najprije napominje da su građani već previše nezadovoljni cijenama, pa je i aktuelna akcija nedovoljna da ublaži postojeće cijene.

"Konkretno nijesmo imali pisanih žalbi na akciju 'Stop inflaciji', ali od kada je, kako kažu potrošači, krenulo ovo ludilo sa cijenama konstantno se potrošači žale i pitaju kakvo je ludilo sa cijenama, a uz to imamo još i nepravilnosti po radnjama, što je dodatni problem za potrošače. Ovih dana je bilo takvih pritužbi. Imali smo primjer sniženja jaja od 10 odsto, a to nije osjetan popust na dva eura i potrošačima sigurno ne znači mnogo“, kazala je portalu Dnevno.me Nikčević.

Akcija „Stop inflaciji“, kaže Nikčević, za sada nije mogla da doprinese standardu građana, o čemu svjedoče i građani, koji navode da su nezadovoljni izborom proizvoda koji su na popustu.

"Akcija je tek počela i većinom su to žalbe da na akciji nijesu oni proizvodi koji su najpotrebniji građanima i da je popust nedovoljan. Popust se jedino osjetio na nekoliko proizvoda. Prigovori su bili da je jedino dobar popust na pojedine proizvođače sira koje, kako oni tvrde, niko ne kupuje.  To je realno problem, jer treba da se znaju prioriteti. Mogla sam i sama da se uvjerim da većina proizvoda nema neki veći popust“, istakla je Nikčević.

Prateći akciju, Nikčević navodi da je saglasna sa potrošačima, navodeći da ne vidi poentu dosadašnje akcije.

"Takav je utisak i u našem Centru, ali i kod ljudi u radnjama, koji se žale na cijene, određeni popust i izbor proizvoda“, kazala je Nikčević.

Ministar ekonomskog razvoja u tehničkom mandatu Goran Đurović najavio je za kraj maja nove korekcije cijena.

Nikčević se nada da će i resorno Ministarstvo da uvidi da akcija nije dala očekivane rezultate, te da će se na neki način omogućiti novi i adekvatniji popusti.

"Najvažnije je da sniženje na proizvodima bude značajnije od ovoga, kako bi građani osjetili beneficije toga. Takođe, važno je i da lista bude proširenija, odnosno da izbor proizvoda bude raznovrsniji. Zbog ovakvih popusta nijesu morali da se zamaraju i organizuju toliko sastanaka. Građani su očekivali više od svega“, istakla je Nikčević.

Podsjeća da se potrošači Centru za zaštitu potrošača godinama najviše žale na nepoštovanje garancija i nesaobraznost proizvoda u ugovoru, odnosno kvaliteta proizvoda.

Ističe da su ljudi posljednjih godina znatno bolje edukovani o pravima potrošača, iako su, kako kaže, i dalje brojni pozivi.

"Nedavno smo imali i potrošački karavan na sjeveru i stiče se utisak da ljude niti interesuje, niti da uopšte znaju šta je zaštita potrošača. Karavan je upravo imao za cilj da ljudima približi njihova prava, da se vidi na šta se najviše žale i šta im najviše smeta, ali su se oni više čudili šta ih uopšte i pitamo. Čini se da je drugačija situacija u ostalim regijama Crne Gore, odnosno da su ljudi sa sjevera manje zainteresovani ili moguće da je i sama materijalna situacija uticala na to“, kazala je Nikčević.

Građani se, navodi naša sagovornica, često žale na neusklađenost cijena u marketima.

"Ne možemo reći da prodavci žele da prevare proizvođače, ali je činjenica da nema dovoljno radnika u velikim lancima marketa. Sve je više marketa i prodajnih mjesta, a imamo isti broj inspektora godinama. Nemoguće je sve ispratiti kako treba, a greške se samo ponavljaju. Razne greške se potkradaju, što namjerno, što nenamjerno, a sve to se ne može ispratiti na adekvatan način. Potrošači jednostavno nijesu u mogućnosti da isprate cijenu svakog proizvoda na rafovima, a onda i na računu. To nije izvodljivo, a često se dešava da je jedna cijena na rafu, a druga na računu. Građani već sa 10 proizvoda ne mogu da isprate, a tek je to nemoguće sa punim kolicima proizvoda“, poručuje Nikčević.

Centru za zaštitu potrošača dnevno pristigne oko 15 pritužbi, što je, kaže Nikčević, veliki broj, jer je riječ o žalbama gdje se preduzimaju neke mjere. Najveći broj takvih žalbi pristiže za tehničke proizvode, jer je riječ o skupljim proizvodima, dok prodavci, kako kaže, na razne načine pokušavaju da izbjegnu obaveze i ispoštuju zakonske garancije.

Izvor: dnevno.me

Коментари

PROMO

SHN STAV

PREVODILAC

ARHIVA

Прикажи више

PRATITE SHN