• SVE VIJESTI

Problem sa trajektom opet pokrenuo pitanje mosta ili tunela. Za bilo koje rješenje neophodne godine

Most Verige / Foto: cin-cg.me

Nakon preuzimanja trajektne linije Kamenari – Lepetane i u iščekivanju novih trajekta koje JP „Morsko dobro“ najavljuje do aprila, u Herceg Novom se ponovo aktalizuje problem saobraćajne povezanosti.

Da li je rješenje izgradnja mosta ili podvodnog tunela i kada bi se to moglo očekivati Radio Crne Gore pitao je urbanistu Ranka Kovačevića, koji je i član komisije za reviziju Prostornog plana Crne Gore.

On je za Radio Crne Gore kazao da se odavno u stručnim krugovima razmišlja o mogućim rješenjima, ali da će odgovor dati Prostorni plan države, čija izrada je u toku.

Zbog geografskog položaja hercegnovske opštine, kao i zbog povećane frekvencije saobraćaja, Novljani i njihovi gosti posljednjih godina veći dio godine provode u saobraćajnom kolapsu.

Sa dvije strane (zapad i sjeverozapad) opštinske granice su istovremeno i državne prema Bosni i Hercegnovini i prema Hrvatskoj, a povezanost sa našom državom, odnosno ostakom primorja vodi preko trajektnog prelaza Kamenari- Lepetane.

To znači da je svaki izlazak iz opštine neminovno vezan za gužve i čekanja, a naročito je to aktuelno posljednjih dana , kada trajektnu liniju održava smao jedan trajekt.

„Pomalo klaustrofobična sitiacija nametnula je ponovo temu izgradnje mosta ili podvodnog tunela, kako bi se izbjeglo čekanje trajekta i smanjile duge kolone, naročito ljeti. Događaji sa trajektom su ubrzali neke stvari. Radi se PP Crne Gore i izmjene prostornog plana opštine. Na nivou države planiraju se auto-put i brze saobraćajnice, a na nivou opštine lokalni putevi. Prema važećem planu brza saobraćajnica bi trebalo da ima prelaz na Verigama, ali je , kao što je poznato UNESCO  protiv toga. Drugo rješenje je da taj put ide preko zaliva do Zelenike, pa preko Luštice do Krašića i Tivta. Ali niko nije radio studiju vizuelnog uticaja. Nije teško zamisliti dvije magistrale preko obale luštičke“ kaže Kovačević.

Druga varijanta su tuneli, a to znači da bi trebalo izgraditi dvije podmorske trake u dužini po sedam - osam kilometara.

Šta i gdje će se graditi pokazaće Prostorni plan kada bude gotov, a prema riječima Kovačevića, stručnjaci su najbliži da to bude most.

O tome će još razgovarati sa predstavnicima Uprave za zaštitu kulturnih dobara.

“U svakom slučaju biće potrebne godine za bilo koje rješenje da se odlučimo“, ističe Kovačević.

Za sada Novljanima ostaje samo da se nadaju da će najavljeni trajekti stići što prije.

Izvor: RTCG

PROČITAJTE JOŠ: Pitanje premošćavanja Boke opet aktuelno - Most isplativiji, ali tunel bolje rješenje



Коментари

PROMO

SHN STAV

PREVODILAC

ARHIVA

Прикажи више

PRATITE SHN