• SVE VIJESTI

Zvanično: "Prizna" plaćena 569.000 eura


Morsko dobro organizovalo je prevoz trajektom na relaciji Kamenari – Lepetane od 18. februara iako, po statutu, time nije moglo da se bavi. To nije smetalo ministarki ekologije Ani Novaković-Đurović da im tog dana izda naredbu da preuzmu upravljanje tom linijom, a Morsko dobro istog dana organizuje prevoz trajektom ,,Vasilije“.

Tek 24. februara u Centralnom registru privrednih subjekata (CRPS) izvšena je promjena statuta, pa Morsko dobro i zvanično osnovnoj djelatnosti upravljanja nekretninama za naknadu dodaje i pomorski saobraćaj.

Deset dana nakon toga, JP Morsko dobro kupuje trajekt ,,Prizna“ za 569 hiljada eura od hrvatske turističke agencije ABM Tours.

CIJENA

I to ne bi bilo čudno da trajekt ,,Priznu“ ABM Tours nije kupila na tenderu ,,Jadrolinije“ prošle godine. ,,Jadrolinija“ je, naime, tri puta oglašavala lani prodaju ,,Prizne“ i to u maju, junu i avgustu i svaki put po najnižoj cijeni od 80 hiljada eura.

,,Prizni“ je, izgleda, suđeno da je prometuju jedini ponuđači. Tako je 4. marta ove godine agencija ABM bila jedini ponuđač u postupku javne nabavke JP Morskog dobra, bez prethodnog oglašavanja. JP Morsko dobro je u toj transakciji čak uspjelo da dobije cijenu nižu od svoje početne za cijelu hiljadu eura, odnosno 569 hiljada eura bez PDV-a i dobije svoj prvi trajekt.

Odluku da se ,,Prizna“ trguje bez oglašavanja i po hitnom postupku omogućila im je Vlada 24. februara, koja je procijenila da se radi o nabavci u javnom interesu. Jer je Vlada prethodno 9. februara na elektronskoj sjednici zaključila da treba raskinuti ugovor sa Pomorskim saobraćajem, jer nemaju koncesiju. Morsko dobro je 17. februara postupilo po naređenju i o raskidu ugovora obavijestilo Pomorski saobraćaj.

Inicijalna ponuda ABM Toursa Morskom dobru je dostavljena 2. marta ove godine. Prema odluci o izboru najpovoljnije ponude, u koju je Pobjeda imala uvid, ne plaća se PDV na ovu transakciju, a Morsko dobro je dužno da prodavcu na račun Erste banke uplati punu sumu od 569 hiljada eura, bez odbijanja bankarske provizije. Svi troškovi pregleda broda padaju na račun kupca.

UGOVOR

Ugovoreno je da će brod biti fizički isporučen i preuzet u sigurno plutajućem stanju na sigurnom i pristupačnom vezu na trajektnom pristaništu Kamenari između 6. i 15. marta ove godine.

Prodavac ima pravo da jednostrano raskine ugovor, ako mu JP Morsko dobro ne bude uredno i na vrijeme plaćalo rate za brod. Ugovoreno je da se primjenjuje u eventualnom sporu zakon o obligacijama i pomorskoj i unutrašnjoj plovidbi Crne Gore i da za eventualne sporove nadležan bude Privredni sud u Podgorici.

Ugovor, u koji je Pobjeda takođe imala uvid, potpisali su direktor JP Morsko dobro Mladen Mikijelj 4. marta ove godine i Ante Milolović, vlasnik ABM Toursa, dva dana kasnije.

Novaković-Đurović je u naredbi navela i da je preduzeće Pomorski saobraćaj 17. februara obavijestilo javnost putem sredstava javnog informisanja da neće obavljati linijski prevoz putnika i vozila na relaciji Kamenari – Lepetane počev od 18. februara.

“U cilju zaštite opšteg značaja i javnog interesa kao i nesmetanog i kontinuiranog obezbjeđivanja linijskog prevoza putnika i vozila na pomenutoj relaciji ministarka ekologije, prostornog planiranja i urbanizma daje naredbu kao u dispozitivu”, dodaje se u naredbi.

NAREDBA

Novaković-Đurović pri tome zaboravlja da je Morsko dobro 17. februara prije odluke Pomorskog saobraćaja da obustavi saobraćaj sa svojim trajektima, donijelo odluku kojom se raskidaju ugovore o korišćenju morskog dobra od 18. februara 2004. godine i aneks ugovora od 6. avgusta 2019. godine, koji je bio zaključen sa Pomorrskim saobraćajem.

“Odluka je konačna i stupa na snagu danom donošenja”, navodi se u odluci Morskog dobra. Istog dana su obavijestili Pomorski saobraćaj o raskidu ugovora, nakon čega je preduzeće Pomorski saobraćaj bilo praktično primorano da obustavi sobraćaj.

Prethodno je Vlada zaključcima od 9. februara bila zadužila Morsko dobro da u što hitnijem roku, ne dužem od 45 dana, preuzme obavljanje djelatnosti linijskog pomorskog saobraćaja na relaciji Kamenari – Lepetane, do završetka postupka za davanje koncesije.

Nakon toga je 15. februara UO Morskog dobra donio zajljučke kojima se obavezuje direktor Morskog dobra da raskine ugovore sa Pomorskim saobraćajem i da u roku ne dužem od 45 dana sprovede preuzimanje obavljanje djelatnosti i sve potrebne aktivnosti za nesmetano funkcionisanje saobraćaja na relaciji Kamenari – Lepetane.

Prethodno je još u martu 2022. godine UO Morskog dobra proslijedio Vladi informacije i zaključke, sa suštinskim zahtjevom da Vlada stavi ,,van snage“ zaključak Vlade iz 2019. koji je bio podsticajna osnova za Morsko dobro da potpiše aneks osnovnog ugovora koji je istekao.

Još u maju prošle godine zaštitnik je upozorio Anu Novaković-Đurović o mogućoj šteti koja bi mogla nastati po državu u slučaju ovakvog raskida ugovora. Nakon ovakvog stava zaštitnika, zvanično je nastupilo zatišje u aktivnostima Vlade i Morskog dobra po ovom predmetu. Nezvanično su se, međutim, odvijale žive aktivnosti, koje su rezultirale odlukom ABM Toursa da na trećem tenderu ,,Jadrolinije“ ipak kupi ,,Priznu“.

Izvor: /Gradski.me / Pobjeda

Коментари

PROMO

SHN STAV

PREVODILAC

ARHIVA

Прикажи више

PRATITE SHN