• SVE VIJESTI

Zakupci plaža iz HN: "Olako odricanje od kadra na račun profita". Kontraproduktivna politika Morskog dobra


Udruženi zakupci morskog dobra iz Herceg Novog kazali su da čelnici JP Morsko dobro predlažu radikalne promjene cjenovne i tenderske politike davanja u zakup lokacija na crnogorskoj obali.

"Stava smo da će takvom politikom Crna Gora olako odreći zdravog i kvalitetnog turističkog kadra, na račun rasta profita Javnog preduzeća Morsko dobro, što je višestruko kontraproduktivno”, saopštili su Udruženi zakupci morskog dobra iz Herceg Novog.

Kako su istakli, prioritet na tenderima za zakup kupališta će biti visoke finansijske ponude, na račun drastičnog smanjenje vrijednosti referenci za bodovanje znanja i iskustva dosadašnjih zakupaca (sa ranijih 40 na sada predloženih 12,5, odnosno 20 bodova).

“Na ovaj način vrlo netransparentno i bez prethodnih konsultacija struke i iskustva, uredni zakupci se politikom bodovanja tendera praktično „protjeruju“ sa lokacija u koje godinama ulažu i razvijaju ih u skladu sa propisanim razvojnim ciljevima. Sa novim zakupcima, koji ne poznaju posao, čitava sezona stavlja se na kocku”, ističu u saopštenju.

Kako dalje navode, kada govorimo o Herceg Novom javnosti je poznato da je njegov razvoj na državnom nivou bio dugo zapostavljen zbog čega smo bili prinuđeni da prilagodimo cjenovnu politiku i godinama držimo najniže cijene plažnog mobilijara u regiji, daleko ispod nivoa koji se pominje u medijima.

“Takođe, zbog specifičnog reljefa hercegnovske rivijere, prilagođavali smo neadekvatnu konfiguraciju terena potrebama turističke privrede, izgradili mnoga kupališta na samim stijenama – što nas je onemogućavalo da apliciramo za Plavu zastavicu. Time smo dodatno diskriminisani i dovedeni u nepovoljan položaj zbog čega, pored ostalog, smatramo neprihvatljivim predložene tenderske promjene”, dodaju.

Udruženi zakupci morskog dobra – Herceg Novi, podsjećaju da je u primorskom turizmu najteže razvijati i održati lokaciju.

“Prije svega znanjem ljudi koji na njoj rade, zbog čega insistiramo da se ne diraju bodovi za reference, jer su u njima sadržana sva naša godinama uložena sredstva (mimo cijene zakupa koji smo plaćali), naša ljubav i posvećenost poslu, kao i svi drugi oblici dobre prakse koji turistički proizvod čine prepoznatljivim i na međunarodnom planu. Uostalom, znanje je najskuplji resurs u turizmu”, tvrde u saopštenju. 

Izvor: RTCG

Коментари

PROMO

SHN STAV

PREVODILAC

ARHIVA

Прикажи више

PRATITE SHN