Kad bi zidu neku stvar ponavljali toliko često kao što se ponavlja beskorisna akcija limitiranja cijena i on bi se pomjerio od muke koliko ste dosadni. E baš je tako sa novom, po ko zna kojom po redu akcijom limitiranja marži ili ograničavanja cijena, nebitno, isti k..ac - drugo pakovanje, čiji je zvaničan cilj suzbijanje inflacije i zaštita životnog standarda (koji realno u ovoj državi uopšte i ne postoji), a nezvaničan prikupljanje političkih poena kroz jeftin populizam od lakovjernih građana ispranog mozga.
I opet isto, pompezno predstavljanje liste proizvoda, tobož briga za građanstvo, velikodušni izlazak u sustet velikomučenoj Vladi još velikomučenijih trgovačkih lanaca, pa malo gađanja brojkama i floskulama i, već vidimo, rezultat novi ćorak. I baš kao što smo se u jednom od prethodnih blogova zapitali zašto bi ta neka od prethodnih akcija uspjela ako druge nisu - neće uspjeti niti dati opipljivog rezultata ni ova.
A zašto? Pa i sami znate, toliko puta ponovljena i otrcana priča.
Najprije lista proizvoda. Zahvaljući nadljudskim naporima Vlade i trgovačkih lanaca - sranje. Opet isti proizvodi koji se gomilaju na zalihama pa ako nešto sad i ode. Plus, kao veliki bonus i još veća pobjeda - ništa od sniženja cijena voća i povrća. Dakle, ako hoćete bolji životni standard trujte se kojekakvim đubretom iz viršli i pašteta umjesto da Vi ili vaše dijete prijuštite organizmu malo voća ili povrća. E jebiga sad i Vi, pa ne može oboje, hoćete da potpuno urušite monetarni sistem i otjerate u bankrot 2-3 trgovačka lanca zbog kila nekih glupih jabuka ili banana... dobro, ne banana, njih već ionako svi sisamo.
I opet je tu i plodno tlo za manipulaciju. Pa šta sad hočete? Opet se bunite? Vi bi životni standard kao u Monaku a da Vas ne zajebu. Ma nemoj, pa kako će nesretni trgovački lanci preživjeti ako Vas ne zajebu, šta znam, naprave nestašicu pakovanja wc papira od 10 rolni troslojni pa morate kupit dvoslojni po skupljoj cijeni, ili možete dobit troslojni ali 8 rolni skupljih od 10... e pa tako je kad serete o standardu i bunite se.
Pored toga, kad se sve sabere - proizvoda je sve ukupno manje nego prošli put... još jedan vrhunski potez zbog kojih će eto baš ova akcija polučiti planetarni uspjeh.
Pa šta je onda drugačije? A,da, fokus na domaćoj proizvodnji.
Ma šta to bješe domaća proizvodnja? Ah, da, to je ono što ne može zadovoljit ni potrebe Podgorice a kamoli Crne Gore i što se sistematski uništava od iste te države koja je, eto, na jeziku štiti i podstiče pa su tako dušebrižni izašli u susret voćarima da ne limitiraju cijene voća i povrća, pa i banana, baš zbog njihovog opstanka. Kako je to dirljivo, ali uzaludno jer će i oni posisat bananu isto kao i mi ostali.
Ali nešto se ne uklapa, naime, niko neće da kaže nekoliko bitnih detalja.
Prvo, da domaći proizvodi nisu konkurentni jer su u samoj proizvodnji u startu neisplativi i preskupi u odnosu na uvozne bez obzira na kvalitet.
Drugo, iako kvalitet može biti vrhunski ogromni dio populacije neće ga kupiti jer bira jeftinije, tačnije, htio - ne htio, ispred patriotizma bira racionalizam u svom kućnom budžetu i za svoj novac pokušava da kupi što više može i niko nema pravo da ga za to osuđuje. Toliko o ekonomskom patriotizmu koji jeste primjenjiv, ali ovdje još uvijek ne niti će biti u dogledno vrijeme. Stomak i novčanik biraju, to je neminovnost i sve je izraženije što je standard niži.
Treće, i dalje ogroman broj ljudi robuje brendovima što je, budimo realni, notorna glupost o kojoj ne treba trošiti riječi ali koja je izuzetno pogubna za manje poznate ili nove marke a svakako i za domaće.
Četvrto, zdrava konkurencija, konkurencija i još konkurencije... plus žestoka kontrola i hvatanje za gušu trgovačkih lanaca a ne šurovanje i kartelisanje s njima na štetu građana.
Peto, ako neko misli da će porasti prodaja domaćih proizvoda tako što će se snimiti jeftina reklama sa par "patriotskih" rečenica onda se taj neko ili grdno zajebao ili veze s mozgom nema, što je svakako mnogo izvjesnije. Ne, kampanja mora biti mnogo žešća, proizvodi moraju biti mnogo konkurentniji, treba prestat uvozit svakojako đubre, podsticat, pa ako treba i davat olakšice svima u lancu od polja do police marketa koji će domaće proizvode isticat na udarna mjesta, unajmit svjetski remomirane marketinške kuće da osmisle reklame...
... i sve to samo za početak...
Ali to neko treba radit, a ko? Jer dok biramo totalne ekonomske buzdovane od kojih bi bolji ekspert ili ministar bila skoro svaka domaćica i majka u Crnoj Gori koja raspolaže kućnim budžetom, imaćemo i dalje kao najveći domet beskorisne akcije ograničenja cijena i gomile floskula od kojih na kraju uvijek dobijemo ćorak. Ali, jbg, glasački listići su ti koji se broje.
Autor: Hercegnovska svaštara

Коментари
Постави коментар