• SVE VIJESTI

Vrapci na žici: Struja počela da zafrkava aparate i živce a o šteti svi ćute. Evo obrazaca za nadoknadu štete


I počelo je! Sa prvim kapima kiše, odnosno dolaskom pogoršanja vremena dolaze i dobro poznata zafrkavanja sa strujom.

I svi oni nizovi isključenja zbog, sada već čuvenih "radova na poboljšanju snabdijevanja" koji se iz dana u dan provode širom Crne Gore od srrane CEDIS-a u jednom danu pokazuju se potpuno uzaludnim. Uzalud vam trud svirači, rekla bi pjesma, jer je naš elektro-energetski sistem, i laiku je odavno jasno, u tolikom raspadu da je jedino moguće održavati ga "na aparatima".

Ali to i takvo "pljuni pa zalijepi" održavanje sve nas jako skupo košta. U zadnje vrijeme sve neke nove trafo stanice, najava i počeci silnih ulaganja... a mi smo i dalje, u suštini, na drvenim banderama (da ne kažemo staklenim nogama). Znači - nešto ozbiljno ne štima - negdje je "kratak spoj" jer nije normalno da u 2021 godini, i dalje pri dolasku malo ružnijeg vremena, struja "zaštekće". Namjerno kažemo "malo ružnijeg" jer je u prošlosti, po grdnim kijametima snabdjevanje strujom bilo normalno a kada bi se desio kvar, rijetko kad bi dolazilo do "blicanja" na sekundu. Tada kvarovi nisu trebali ni da čude jer su sva tehnologija i sistem polako zastarijevali i bili, na neki način, primitivniji, ali zašto danas???

Da su vrapci počeli da slijeću na žice pokazuje se upravo tim sitnim, skoro nevidljivim, "blicanjima" i nestancima struje na manje od sekunde. Sitnim - ali dinamitnim jer upravo takvi su najgori neprijatelji svakog kućanskog aparata.

I dok su nekad kućanski aparati bili, za današnje uslove, proisto nevjerovatnog kvaliteta i otpornosti, ovim današnjim sa oročenim rokom trajanja, svako i najmanje cimanje može izazvati kvar. A to, naravno, nije jeftino.

Svi smo nebrojeno puta čuli da je uslijed nestanka struje i naglog dolaska i/ili promjene napona našem komšiji, prijatelju, članu porodice "riknuo" TV, klima uređaj... ali da li je neko ikad čuo za čudo kojim je oštećena strana obeštećena i priznanje odgovornosti od strane odgovornih - tj. CEDIS-a? Mi nikad, a nismo ni mogli jer takvo "čudo" nikada se, da mi znamo, nije ni desilo.

A zašto? Razlog je, u stvari, vrlo jednostavan. Dok vi pokrenete proceduru, dok se ona dokaže i razmotri - već ste uveliko počeli da koristite novi aparat koji ste morali da kupite. O trošenju živaca da i ne govorimo.

Ali, ono što podjednako "bode oči" je i podatak da se niko nikad od rukovodilaca EPCG i CEDIS-a nije osvrnuo, priznao i javno malo šire bavio ovim problemom i nikad nije potrošačima uputio najobičnije izvinjenje, ali se zato iz mjeseca u mjesec redovno svima upućuju računi.

Ipak, jako bi smo griješili ako ne bi priznali velike napore ekipa koje na terenu rade u, ponekad, nadljudskim uslovima i koji se suočavaju sa ogromnim opasnostima održavajući sistem. Ali, nisu oni ti koji investiraju, obećavaju, naređuju i - odlučuju. Problem je u onima koji sjede u foteljama posljednjih decenija i - odlučuju ali i zarađuju pozamašne plate preko naših računa dok sistem, koji je još i solidan obzirom da je dobar dio ostao još iz Jugoslavije, dobro i funkcioniše.

Upravo iz tog razloga ne preostaje nam ništa drugo nego - samozaštita koliko je moguće. Gasite aparate iz struje tokom grmljavine, ne uključujte ih dok se struja ne stabilizuje i - srećno, a ako se ipak odlučite da se "ćerate" sa CEDIS-om ukoliko pretrpite štetu, donosimo obrasce sa njihovog sajta:

Procedura za sprovodjenje postupka po zahtjevima za naknadu štete

http://cedis.me/wp-content/uploads/2020/10/ID-15-V2-10-10-64082-od-31.12.2019-Procedura-za-sprovo%C4%91enje-postupka-u-vezi-sa-natalim-od%C5%A1tetnim-zahtjevima-po-osnovu-odgovornosti-prema-tre%C4%87im-licima.pdf

Obrazac prijave kojim se pokreće postupak za naknadu štete.

http://cedis.me/wp-content/uploads/2021/01/OBRAZAC-PRIJAVE-STETE.pdf

Svi detalji kako i kome poslati zahtjev i ko ima prava pročitajte ovdje 

http://www.cedis.me/zahtjevi-i-ugovori/

Коментари

SHN STAV

PREVODILAC

ARHIVA

Прикажи више

PRATITE SHN